Software moet de mens dienen en niet andersom. Daarom ontwikkelt Quadrovision softwareoplossingen die organisaties en haar mensen verder helpen. Eén van die oplossingen is werktrekker, een applicatie en app voor de dagelijkse ondersteuning en administratieve processen rondom grondverzet. Hoe dit werkt, legt oprichter Marcel van Schriek uit.
“Werktrekker moet je zien als een platform dat mensen, materieel en machines bij elkaar brengt om klussen te klaren”, aldus Marcel. “Het brengt op een duidelijke en eenvoudige manier alles rondom een project of losse opdracht in kaart, denk aan manuren, gebruikte machines en materialen. Het werkt twee kanten op. Niet alleen geeft het veel informatie over werkzaamheden en de inzet van mensen, ook de medewerkers zelf biedt het gemak. Via de werktrekker app zien ze, wat, waar en waarmee het werk gedaan moet worden. Via de app kunnen ze ook eenvoudig en snel hierover rapporteren, denk aan het aantal kubieke meters, weegbonnen, gebruikt materieel en extra werk.”
De kracht van werktrekker is dat het in de basis een standaard applicatie is die helemaal toegespitst wordt op een bedrijf. Zo goed als maatwerk dus, maar vele malen goedkoper. “Met onze kennis en ervaring combineren we de voordelen van maatwerksoftware en standaardoplossingen. Zo krijgt een klant de beste oplossing die bij hem past. Ieder bedrijf is anders en daar spelen wij goed op in. Je kunt het dus helemaal inrichten zoals je zelf wilt. Wij maken de app zo eenvoudig dat een werknemer precies weet wat hij moet invullen. Om een voorbeeld te noemen; als je met de vrachtwagen onderweg bent, kun je tussendoor onder meer invullen of je tol betaald hebt, welke materialen je vervoerd hebt en de gegevens van de weegbrug. Ga je met een kraan op pad, dan kun je bijvoorbeeld aanvinken welk materieel je gebruikt hebt als trilplaat en sorteergrijper, of je vinkt de optie ‘niet van toepassing’ aan. Bovendien, niet geheel onbelangrijk, is dat wij groot geworden zijn met het maken van veilige internetoplossingen. Een must omdat een applicatie veel gegevens bevat over en van een bedrijf en haar medewerkers.”
Naast het maatwerk is de verwerking van alle gegevens een groot pluspunt van werktrekker. “Voor bedrijven waar het werk in het veld uitgevoerd wordt, is het een uitdaging om het gedane werk inclusief extra manuren, gespecificeerd materieel en onderhoud van machines correct en overzichtelijk te verwerken in de administratie. Een veelal lastige en tijdrovende klus. Je hoeft in werktrekker geen bonnen van medewerkers meer te verwerken, ook niet van ingehuurde krachten. Ook voor de inkoop hebben we een oplossing. Omdat alle gegevens geïntegreerd zijn, heb je in een paar klikken de factuur, wekelijks kun je het uitgevoerde werk factureren.”
Ook voor het aangenomen werk biedt werktrekker een oplossing. Alle kosten en opbrengsten zijn direct inzichtelijk. Ook de medewerker krijgt weer precies datgene te zien, wat hij nodig heeft voor zijn werk, zoals de projectlocatie, klic-melding en relevante bouwtekeningen.
Veel bedrijven in het grondverzet hebben werktrekker al ontdekt. Het is dan ook sterk in ontwikkeling. Doordat alle werkprocessen geautomatiseerd zijn, kun je mensen en machines efficiënter inzetten. Ook de facturering verloopt soepel. Gemak dient de mens, maar in geval van werktrekker dient ook software de mens.