Al 50 jaar bouwt HKV gestaag aan zijn positie in de infrasector. Dat roepen ze misschien niet zo hard, maar dat doen ze gewoon. “Ondanks onze ambitie en groei doen we dat met aandacht voor kwaliteit, snelle service én persoonlijk klantcontact. Want daar draait het bij ons om”, zegt Bert Oomen, senior accountmanager bij HKV. Met onder andere een nieuw borduuratelier en een eigen productielijn voor verkeersborden zet het bedrijf die lijn overtuigend door.
“We zijn de afgelopen zes jaar echt in een stroomversnelling geraakt”, vertelt Oomen. “Met de komst van de vestigingen in Tilburg en Vlaardingen is onze slagkracht vergroot, maar de rode draad is onveranderd gebleven. De kernwaarden van HKV – goed luisteren, meedenken, betrokken zijn, persoonlijk advies geven – die gelden nog steeds. Juist nu we groter zijn geworden.” Ook de snelle levertijden en de beste service blijven policy bij HKV.
Eén van de meest zichtbare vernieuwingen binnen HKV is het borduur- en reparatieatelier. “We hebben die stap gezet om het servicelevel richting onze klanten nog verder op te schroeven”, zegt Oomen. “Je kunt nu bij ons niet alleen bedrijfskleding bestellen, maar het ook direct laten borduren, vermaken of herstellen. Dat klinkt misschien als een detail, maar voor klanten in de infra maakt het een wereld van verschil. Die hebben geen tijd om te wachten. Dus regelen wij het in eigen huis, zonder omwegen.”
Nog zo’n stap: het assembleren van verkeersborden in eigen beheer. “We maakten al langer de reclame-uitingen voor voertuigen, borden, vlaggen en doeken, maar we hebben ook fors geïnvesteerd in een printer, lamineermachine en snijtafel om zelf de sign-faces van verkeersborden te kunnen produceren”, legt Oomen uit. “Hoewel het aluminium nog van buiten komt, ontwerpen en monteren we alles zelf. Zo schakelen we snel, blijven we flexibel, leveren we maatwerk op verzoek en houden we de prijzen scherp. Bovendien bewaken we de kwaliteit volledig in eigen huis.”
Met 56 mensen in huis is HKV uitgegroeid tot een serieuze speler. “Dankzij hun jarenlange ervaring en diepgewortelde kennis van de branche bieden we onze klanten niet alleen kwaliteit, maar ook zekerheid”, zegt Oomen trots over het team. “Met de komst van Roy Fuijk als algemeen directeur (2023) en Martijn Jacobs als commercieel directeur (2025) zijn we klaar voor de toekomst. We tillen onze dienstverlening naar een nóg hoger niveau – zonder onze kernwaarden uit het oog te verliezen.”