Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
BUKO Infrasupport: digitale diensten aangeboden als onderdeel van tijdelijke verkeersmaatregelen
Digitale afsluiting: de tool die voorkomt dat navigatiesystemen verkeer door afgesloten gebieden sturen.

BUKO Infrasupport: digitale diensten aangeboden als onderdeel van tijdelijke verkeersmaatregelen

Wegwerkzaamheden. Je kunt er niet omheen. Of toch wel! BUKO Bereikbaar,
onderdeel van BUKO Infrasupport, introduceert twee volledig geautomatiseerde diensten.
Als eerste de ‘Digitale aankondiging’, waarbij een volledig geautomatiseerde social
media-campagne bewoners en weggebruikers informeert over wegwerkzaamheden.
En als tweede ‘Digitale afsluiting’, een tool die voorkomt dat navigatiesystemen verkeer
door afgesloten gebieden sturen.

“Bij BUKO Bereikbaar combineren we onze expertise van tijdelijke verkeerssituaties met de digitale wereld”, zegt Fawad-Khan Bahadur, productmanager bij BUKO Bereikbaar. “Het doel is minimale verkeershinder voor weggebruikers en omwonenden en maximale veiligheid voor wegwerkers. En dat bereiken we met hybride verkeersmaatregelen, waarbij fysieke verkeersmaatregelen gecombineerd worden met digitale oplossingen.” 

DDO Afb
Digitale aankondiging: de tool informeert mensen die wonen, werken of reizen in de buurt van werkzaamheden via social media.

Elk project, groot of klein

“Dat doen we door data, gedrag en digitalisering samen te voegen in een innovatieve 360º-aanpak.” Fawad-Khan legt uit dat BUKO Bereikbaar aanvankelijk vooral grote projecten ondersteunde. “Waar eerder veel maatwerk nodig was voor verkeersveiligheid en een positieve(re) hinderbeleving, maken we deze digitale diensten nu ook beschikbaar voor kleinere projecten. Elk project, groot of klein, kan profiteren van meer veiligheid en duurzaamheid.”

Digitale innovatie, effectieve communicatie

“Digitale aankondiging en Digitale afsluiting zijn allebei innovatieve tools, gebaseerd op effectieve communicatie”, zegt Fawad-Khan en licht dit toe. “Digitale aankondiging is een volledig geautomatiseerde tool die via social media mensen die wonen, werken of reizen in de buurt van werkzaamheden informeert.” Deze dienst is volledig geautomatiseerd, gefaciliteerd door techniek, waar in feite geen menselijk handelen aan te pas komt. Het platform zorgt voor de juiste verspreiding. “Mensen die vooraf zijn geïnformeerd, ervaren minder hinder”, volgens Fawad-Khan. “Onverwachte hinder is namelijk vertaald naar verwachte hinder, waarbij mensen een keus hebben: ze kunnen beslissen of ze eerder vertrekken of thuiswerken, anders reizen met OV of fiets, of alsnog de auto instappen met de wetenschap dat ze vertraging zullen hebben.”

“Digitale afsluiting zorgt ervoor dat er minder verkeer rondom het werkgebied komt. Wanneer BUKO Infrasupport fysieke maatregelen plaatst, zorgt deze tool er automatisch voor dat de meest gebruikte navigatiesystemen aangeven dat er werkzaamheden zijn en wordt er een alternatieve route aangeboden. Uit de Smart Mobility Monitor van Rijkswaterstaat blijkt dat de meeste navigatiegebruikers deze pre-trip informatie ook daadwerkelijk opvolgen. Er blijkt ook uit dat veel mensen zelfs op routes die ze al kennen hun navigatie aan hebben staan. Daar profiteren wij, maar ook de weggebruikers zelf van. En de opdrachtgevers”, voegt Fawad-Khan toe. “Geen zoekverkeer rondom het werkvak betekent meer veiligheid en minder CO2-uitstoot.” 

BUKO Infrasupport is er trots op dat ze de eerste partij zijn waarbij digitale diensten standaard een onderdeel zijn van de verkeersmaatregelen. “Omwonenden, weggebruikers en opdrachtgevers gaan enorm veel baat hebben bij deze diensten”, zegt Fawad-Khan tot slot.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten