Opererend vanuit ‘s-Hertogenbosch en vertegenwoordigd door agentschappen in onder meer Engeland, Duitsland, Frankrijk en Spanje, mag Retro Bridge zich rekenen tot Europa’s meest vooraanstaande leveranciers van snel te monteren modulaire brugsystemen. Nood-, tijdelijke- en permanente oplossingen die stuk voor stuk in Nederland tot stand komen, voldoen aan de meest actuele richtlijnen en worden op uiteenlopende projectlocaties geleverd. Bijvoorbeeld in Leiden, waar Retro Bridge rondom de reconstructie van de belangrijke verkeersweg N206 twee tijdelijke brugconstructies plaatste.
Bij het in 2007 opgerichte Retro Bridge staan kwaliteit, diversiteit en volume voorop. Met een bedrijfsvoorraad van ongeveer 20.000 ton modern brugmaterieel en onderdelen heeft het bedrijf alles in huis om elk tijdelijk brugproject in te vullen. Waar ook ter wereld. Momenteel zijn de pijlen onder meer gericht op de reconstructie van de rondweg N206 aan de zuidkant van Leiden. Een project dat onder leiding van hoofdaannemer Boskalis Nederland wordt gerealiseerd en waaraan Retro Bridge een belangrijke bijdrage levert. “Het hele gebied rondom de N206-Europaweg en het Lammenschansplein gaat op de schop”, vertelt Marcel Kuijs, als projectmanager namens Retro Bridge nauw betrokken bij de fysieke uitvoering in het veld. “Naast een grondige vernieuwing van de verkeerswegen worden daarbij ook de Lammebrug en Trekvlietbrug vervangen. Beide zijn namelijk aan het eind van hun levensduur. Om het verkeer tijdens de werkzaamheden doorgang te verlenen, hebben wij voorzien in twee tijdelijke brugconstructies. Deze blijven tot de oplevering in 2027 liggen.”

De oplossingen die Retro Bridge in Leiden heeft geboden, bevestigt niet alleen de omvang van de verhuurvloot. Het bedrijf bewijst ook altijd te kunnen tekenen voor een passende invulling van de vraag. “De 34,5 meter lange brug die sinds juli ter hoogte van het Delftse Jaagpad en het Lammenschansplein de Trekvliet overspant, is van het type Retro Heavy Bridge, kortweg RHB”, aldus Kuijs. “Een variant die de perfecte oplossing is voor grote overspanningen en zware belastingen.”
Op de plek waar de Lammebrug nu ligt, verbindt een circa 150 meter lange brug van het type Retro Light Bridge (RLB) de oevers van het Rijn-Schiekanaal. Deze constructie bestaat in totaal uit drie overspanningen van 31,5 meter en twee van 27 meter. Elementen die, net als alle andere door Retro Bridge bedachte oplossingen, zorgvuldig werden geassembleerd op de ruim bemeten werf van het bedrijf. “Van daaruit zijn ze naar Leiden vervoerd en door onze mensen opgebouwd tot een hoogwaardig, bedrijfszeker geheel”, besluit Kuijs.
Neem dan rechtstreeks contact op met Retro Bridge Netherlands.
Contact opnemen