De toekomst van bouw- en mijnbouwlocaties herdefiniëren
Hitachi Construction Machinery Co., Ltd. (HCM) is trots aan te kondigen dat het bedrijf transformeert en zich vanaf april 2027 zal gaan her lanceren onder de naam LANDCROS.
De bouw- en mijnbouwsector betreden een nieuw tijdperk. De wereld vraagt om snellere, slimmere en duurzamere manieren om infrastructuur en woningen op ongekende schaal te bouwen, met minder geschoolde operators, lagere kosten en krappere deadlines. In deze context heeft Hitachi Construction Machinery ervoor gekozen zichzelf opnieuw uit te vinden, schouder aan schouder met zijn klanten en distributiepartners om deze transformatie samen te leiden.

‘LANDCROS’ drukt de vastberadenheid van het bedrijf uit om innovatieve oplossingen te leveren aan klanten over de hele wereld in de bouw- en mijnbouwindustrie.
Deze merkverandering weerspiegelt de inzet van het bedrijf om een nieuwe reis te beginnen die de evolutie verder versnelt en maakt deel uit van de voortdurende inspanningen om samen met klanten waarde te creëren en te leveren voor de toekomst.
Francesco Quaranta, HCM Europe President & CEO, vertelt: “LANDCROS vertegenwoordigt onze inzet om verder te gaan dan machines (Solutions Beyond Machinery), en klanten de mogelijkheden en middelen te geven met intelligente, verbonden en duurzame oplossingen. Het is gebaseerd op een partnerschapsfilosofie, waarbij we open samenwerken met technologieleiders, geavanceerde digitale en AI-mogelijkheden integreren in machines die betrouwbaarheid symboliseren in de bouwsector, terwijl we een vernieuwde klantervaring creëren van grond tot cloud.”
Deze evolutie bouwt voort op ons vertrouwde dealernetwerk, de basis van ons succes. Samen zullen we een nieuwe klantreis vormgeven die AI, data, design en menselijke vindingrijkheid verenigt, om een duurzamere wereld te bouwen.

Onze visie begon vorm te krijgen met de onthulling van LANDCROS One op Bauma 2025, een prototype dat opnieuw definieert wat een machine kan zijn: autonoom, op afstand bedienbaar, en ontworpen om de volgende generatie te betrekken door middel van intuïtieve, gamificeerde ergonomie, waarbij betrouwbare technologiepartners worden geïntegreerd in een naadloze gebruikerservaring. De reactie van klanten is overweldigend positief geweest, wat bevestigt dat we op de goede weg zijn.
“We veranderen de naam. We veranderen het spel. Maar één ding zal nooit veranderen: wie we zijn,” benadrukte Francesco Quaranta. “Onze waarden, onze mensen, onze kwaliteit, onze belofte van betrouwbaarheid, en onze toewijding aan onze vertrouwde dealers en klanten blijven voor altijd. Met LANDCROS maken we de overgang van het bouwen van machines naar het ontwerpen van naadloze gebruikerservaringen, ondersteund door geavanceerde technologie, wat nieuwe mogelijkheden opent op bouwplaatsen waar elke operator uitzonderlijke prestaties kan leveren.”

HCM President en Executive Officer, COO Masafumi Senzaki vult aan: “We streven ernaar ‘LANDCROS’ te cultiveren tot een merk dat onze klanten het gevoel geeft dat ze de juiste keuze hebben gemaakt bij het selecteren van onze machines of diensten, dat onze aandeelhouders vertrouwen hebben in hun beslissing om in het bedrijf te investeren, en dat onze medewerkers het gevoel hebben dat hun werk zinvol is.”
Kijk voor meer informatie op www.hitachicm.nl.
Neem dan rechtstreeks contact op met Hitachi Construction Machinery Nederland.
Contact opnemen