Het is op iedere werkplek belangrijk dat kleding lekker zit. Dat is in de gww niet anders. Maar binnen deze sector moet kleding naast comfortabel, ook functioneel zijn en bescherming bieden. Draagcomfort en veiligheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, want kleding die niet lekker zit, wordt niet (goed) gedragen, wat ten koste gaat van de bescherming. Dat weten ze als geen ander bij HKV Ochten. De totaalleverancier voor benodigdheden voor de grond-, weg- en waterbouw, biedt naast wegbebakening, gereedschappen en reclame & signproducten ook een verrassend en veelzijdig assortiment aan kwalitatief hoogwaardige bedrijfskleding en persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM).
Bert Oomen, senior-accountmanager bij HKV Ochten praat over de kwaliteit en persoonlijke aanpak van het bedrijf. “Dat ons servicelevel heel hoog ligt, vinden wij heel vanzelfsprekend, maar kennelijk is het onze onderscheidende factor… Dat blijkt wel uit de langdurige relaties die we hebben opgebouwd. Niet alleen met onze klanten, maar ook met onze leveranciers zoals Helly Hansen, Dassy, Tricorp, Bahco, Kelfort, No Risk en Sika. Met deze A-merken staan we garant voor maximale kwaliteit met behoud van een marktconforme prijs.”
HKV Ochten biedt bedrijfskleding voor élke professional. Of het nou voor een transportmedewerker is of voor een grote aannemer in de infra, of het nou om een lange onderbroek gaat of een maatwerk fleece jack. “Maar de ene klant is de andere niet”, weet Oomen en vervolgt: “kleding ligt heel gevoelig. Door oprecht geïnteresseerd te luisteren, verder te vragen en te begrijpen wat de situatie en persoonlijke behoefte is, komen we erachter waar de eventuele uitdagingen zitten. Ik schets niet wat we kunnen bieden, maar vraag wat de klant wil. Op die manier stemmen wij onze dienstverlening optimaal af op het bedrijf en adviseren we wat het beste is. Want het gaat zoveel verder dan alleen de juiste pasvorm.” Volgens Oomen zijn het de kleine details of aanpassingen die het verschil maken, waardoor de functionaliteit en het comfort van de kleding optimaal wordt afgestemd op de gebruiker. “Een iets langere achterkant van de jas? Ja hoor. Extra binnenzak? Geen probleem. Oplossing voor de duimstok? Check! Natuurlijk kan het soms lastig zijn, maar juist ons enthousiasme en creativiteit zorgt ervoor dat we oplossingen voor dat soort uitdagingen bedenken.”
“Vanwege eisen aan kwaliteit en continuïteit hebben we ons eigen label in het leven geroepen. Onder de naam Quest bieden we geoptimaliseerde bedrijfskleding, waarin we de beste elementen van bestaande standaardkleding hebben toegepast. Zo hebben we onder andere een RWS-kledinglijn in de markt gezet, die het hoogst haalbare biedt in comfort, wind- en waterdichtheid én volledig voldoet aan de eisen die Rijkswaterstaat eraan stelt. Maar we bieden ook maatwerk. Op basis van de vraag en gecombineerd met onze ideeën en kennis op het gebied van kleding, design en productie creëren we een uniek ontwerp of complete collectie.” Oomen noemt als voorbeeld een fleecejas, de Dinkel, van het eigen label Quest. “We willen de fleece-kwaliteit van Tricorp maar maken ons eigen model: een wat stoerdere stof van hoge kwaliteit bij de rits aan de voorzijde, manchet bij de pols en afsluitbare ritsen. Bij het jack, de Amstel, werken we met de topkwaliteit van Siopor, maar hebben we de achterzijde met 7 cm verlengd, is er een andere zakzetting toegepast, zijn er manchetten bij de pols toegevoegd en hebben we de binnenzijde van de nek van zwarte stof gemaakt.”
“Ook wanneer je je als bedrijf op het gebied van bedrijfskleding meer dan alleen met een logo wilt onderscheiden, biedt Quest een uitkomst. Je kunt de complete huisstijl door laten vertalen naar een eigen kledinglijn. Wij verzorgen het gehele proces, van gesprek, tot advies, ontwerp, productie en levering. De kleding wordt volledig in eigen beheer geconfectioneerd. Zo staken we anderhalf jaar geleden GMB in een nieuw jasje. Met een enorme diversiteit aan disciplines binnen GMB, waren er minstens net zo veel behoeftes qua bedrijfskleding. Wat de één prettig vindt, is voor een ander maar niks. We willen aan zoveel mogelijk behoeftes tegemoetkomen, maar binnen één bedrijfsuitstraling.” Ook Beelen, een snelgroeiende recyclaar en groot sloopbedrijf, weet dat je voor persoonlijke aandacht en individuele wensen bij HKV Ochten moet zijn. Binnenkort krijgen ook zij een volledig nieuwe kledinglijn.
Met de nieuwe kledinglijn van Beelen heeft HKV Ochten een absolute primeur te pakken. De stof die gebruikt is voor de kledinglijn is tot nu toe nog niet toegepast in de markt. “Door heel goed te weten wat de klant doet, borduren we verder in de wens en de mogelijkheden van de klant. Zo hebben we in dit geval onder andere geopperd een antibacterieel garen te verweven in de stof. Het eindresultaat is een circulair, sneldrogend, antibacterieel en vlam vertragende kledinglijn, geheel naar wens van de klant en gebruiker. Uniek!”
HKV Ochten blijft constant verbeteren en doorontwikkelen waarbij ze de wensen en opmerkingen van haar klanten meeneemt in het verbeterproces. “Niet alleen wat kleding betreft hoor”, zegt Oomen en noemt als voorbeeld het gepersonaliseerd bestelsysteem waardoor HKV Ochten de klant nog verder ontzorgd. “Compleet in hun eigen huisstijl waar alle producten gecategoriseerd in zitten. Op afdelings-, functie- of individueel niveau kan er besteld worden.” Oomen besluit: “Op alle vlakken kwaliteit leveren en zo een langdurige relatie met tevreden klanten opbouwen, dat is waar HKV Ochten voor staat.”